Monterrico - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu Monterrico - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

Monterrico

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

01 Maart 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hey mensen,

Lekker ziek allemaal van de combinatie carnaval en hondeweer???Niet de bedoeling om jullie jaloers te maken (noujah mischien een klein beetje dan) maar kan zegggen dat ik me hier t precies t tegenovergestelde voel..Carnaval heb ik voor t eerst niet gevierd, hoewel ik ze hier gisteren heb verteld wat carnaval in Brabant inhoud en we m toch stevig geraakt hebben in naam van de laatste dag van carnaval(dit is trouwens een van de lekkerste plekken om een kater te hebben,je koopt een kop koffie of iets anders en gaat heerlijk in t park rond zitten kijken...)En wat t weer betreft..kzal dr maar niet weer over beginnen, maar t is echt super...
Afgelopen weekend ben ik, na een dikke maand de stadsgrenzen van antigua niet verlaten te hebben(maar t is hier ook zo leuk), dan eindelijk begonnen wat meer van t land te zien..Dat wil zeggen dat ik met een groep van 11 man een verrot en goedkoop shutletje heb genomen richting de badplaats Monterrico, om daar twee dagen op t strand te liggen (wat ben ik toch heerlijk cultureel bezig haha) (o en voor de mensen die niet weten wat een shutle is, ik wist dat namelijk niet, dat is naast een tennisbal om mee te badmintonnen ook gewoon, meestal, een busje dat je van en naar toeristische bestemmingen brengt (net als een bus eigelijk haha) Maar kheb echt genoten van monterico, en ook van de weg daarnaartoe trouwens, de natuur hier in Guatemala is echt heel mooi (en dan heb ik nog maar een heel klein deel gezien)..t is echt een heel klein gehuchtje met naast een paar hutjes waar mensen, kippen en varkens gezellig bij elkaar wonen vooral hotels, restaurantjes en barretjes..t ziet er echt niet uit overal ligt vuilnis en ze hebben alleen zandweggetjes, maar zo gauw je het strand ziet vergeet je dat gelijk!!..echt super..zwart zand, maar niet zo zwart als ik verwacht had, lekker hoge golven en t mooiste is dat bijna alles wat er te doen is echt pal aan t strand ligt..je hoeft dus nooit t strand te verlaten..en mischien wel t allermooiste, t hangt er vol hangmatten...die ga ik hier dus trouwens een kopen en meesjouwen naar nederland (kan wel, hou toch ruimte over aangezien tweederde van kleren verknalt zijn)Hotelletje was ook echt heerlijk..khad er niks van verwacht (kostte nl omgerekend slechts €4 per nacht) Maar t was echt een simpel schattig relaxparadijsje met precies alles wat je nodig hebt..zelfs een zwembad, en natuurlijk overal hangmatten..Nou moet je niet denken dat ik heel t weekend met mn luie reet op t strand heb gelegen (wel bijna heel t weekend trouwens)..ben zaterdag naar een soort minidierentuintje geweest (natuurlijk ook pal aan t strand) waar ze waterschildpadden, leguanen en jawel kaaimannen hadden (supersaaie beesten trouwens kheb er ongeveer in totaal een stuk of honderd gezien en welgeteld eentje was wel bereid zich een keertje te bewegen)maar t was wel lachen, dr was een gids bij die vanalles vertelde, die zei ook dat als we een paar maanden eerder waren geweest we hadden mogen helpen schildpadjes uit te zetten...Zondag ben ik verdomme om 5 uur!! opgestaan (de enige dag dat ik uit kan slapen, en dat is ook al weken geleden...) om in een bootje naar stomme vogels te kijken, een paar wilde koeien, een termietennest en de zonsopkomst in een gebied dat wel mooi was, maar ook niet echt speciaal..die zelfde gids van zaterdag had dat ons aangesmeerd door te beloven dat we schildpadden en kaaimannen in het wild zouden zien...viel dus zacht gezecht een beetje tegen, maar wel een paar mooie foto´s kunnen maken..Daarna lekker ontbeten en heerlijk bijgeslapen in een hangmatje en op t strand, ondertussen natuurlijk wel genoeg gegeten en gedronken..ze hebben hier overal ¨liquados¨ dat is echt heerlijk..Een supergroot glas met een soort slush in alle mogelijke fruitsmaken en combinaties met melk of water...kweet niet meer hoeveel ik die al opheb maar iig genoeg...Helaas moesten wel weer terug naar antigua, moet namelijk gewoon wel 40 uur per werken he...Terugweg was ook wel appart, omdat er nogal wat mensen richting Antigua gingen hadden ze een chickenbus geregeld (te vergelijken met een stadsbus in Nederland, maar wel echt heel anders)De bankjes zitten klote, kilometer teller deed t niet en dr zat een dikke ster in vooruit, maar dat geeft juist die Latin sfeer (samen natuurlijk met de godsdienstige prulletjes overal, de salsa cd van de chaffeur, zijn vriendin die op een krukje naast m zat en nog een gast die de hele rit in de geopende deuropening naar buiten hangt, niemand weet waarom maar wat maakt t ook uit)..Mooiste was dat toen ik zei dat ik wel dorst had hij gewoon bij de eerste de beste winkel langs de weg stopte..kon ie ook meteen vragen wat de stand was bij ´de klassieker´ Rojos-Cremas (te vergelijken met Ajax-feyenoord)...kga zoizo nog wel een aantal keer richting monterrico zolang ik hier ben (moet immers wel n beetje bruin zien als ik terugkom)..Aanstaand weekend gaan we waarschijnlijk een vulkaan beklimmen, kijken hoe t er daar uitziet..En dan zijn er nog zoveel plekken die ik nog echt moet zien..Guatemala is echt een supermooi land, jammer dat dat niet zo bekend is in Nederland en de rest van europa, maar, hoewel ik pas slechts een heel klein stukje gezien heb, kan ik het echt iedereen aanraden...

kusjes..

  • 01 Maart 2006 - 16:03

    Krystle:

    Hey Rico,

    Nou zo te lezen heb je het wel erg goed naar je zin hé en dat allemaal in je uppie, nou ben trots op je hoor!! En op de foto's te zien ben je al best bruin geworden dus als je terug naar Nederland kom ben je wel bruin genoeg hoor.. Wij zijn ook alweer terug in Ned helaas dat we er zo kort waren anders hadden we wel ff over kunne vliegen naar jou want zo ver is het niet. Nog heel veel plezier en we lezen je wel weer :-)

    Groetjes xjes krys

  • 01 Maart 2006 - 18:39

    Ries:

    Die man die buiten de bus hangt is voor het loodsen door het verkeer. Waarschijnlijk was het niet druk haha. Goed zeg dat je zo weg bent van de natuur dat je er zelfs om 5 uur voor uit je bed komt. Waar ga je de hangmat plaatsen? Bij jullie in de tuin. Kunnen wij er ook in liggen. Werk je eigenlijk wel Rico? Wat staat er voor het het woord Rico op het bord?

    groeten van Ries

  • 01 Maart 2006 - 23:46

    Beâhrnard:

    he gozeâhrt,
    lache veâhrhaal hoâh!
    voâhral die (haagsuh) règuhrs in dat reseâhrvaat waren duh moeèt waâhrd.
    veâhrdeâh ben je weiâh gein zak aan ut doen op je weâhrk, mot je niet eins aan ut weâhrk?!
    duh mazzel, haagsuh beâhrnard

  • 02 Maart 2006 - 10:42

    Demi:

    hallo rico alles goed met mij wel oke groetjes van demi en de rest

  • 02 Maart 2006 - 17:59

    Erik:

    Dudiooooooo,
    Relaxte up-date amigo! Vergezelt van mooie kiekjes uiteraard! Mooie verhalen, enja die gidsen daar.....had je er iets anders van verwacht hehehe. Die hangmatten maken veel goed! Die vulkaan wordt vast machtig interessant om te beklimmen, wordt ongetwijfeld een mooie tour! Ouwe-Rukker (zal nog steeds wel zo zijn ;) ) Ik hoor snel weer van je, carnaval was echt vet weer trouwens, ben uiteraard in Breda geweest constant, zeker de moeite waard in dat O zo schone bourgondische Brabant, heerlijk!!!!!!!!!!!!!!! Dudio, take care, have fun, keep me up-dated, spreek je snel,
    Erik

  • 02 Maart 2006 - 19:10

    Reinierito:

    hola amiguito que hay loco, como estas? Me da gusto que tu estes disfrutando en Guatamala como yo en Ecuador. todo el fin de semana durmiendo en una amaca a la playa, tomando jugos y cocktails. la vida es rica en latina america, si o no amigo!

  • 03 Maart 2006 - 00:57

    Rhena:

    Zie je wel ik ben niet de enige Guatemala gek over here.. Ik neem je nog een keer mee naar mexico, de route antigua mexico, oftewel la ruta del pacfico is ook erg mooi !! Hij is alleen wel een beetje verprutst door STAN, je weet wel die orkaan.. Groetjes

  • 05 Maart 2006 - 11:50

    Annemarie:

    woh rico..ik ben zo jaloers! t lijkt daar wel staalstrand maar dan nog ietsje mooier!:-)..heb vorige week trouwens goed gecarnavald..t was echt superleuk!!..zal je binnekort een paar fotos sturen..kus

  • 06 Maart 2006 - 13:43

    Roel:

    Rico, je had waarschijnlijk niet anders verwacht, maar we hebben afgelopen vrijdag weer gewonnen met zaalvoetballen, dit keer waren de cijfers nog overtuigender: 5-2! De hele wedstrijd is op video vastgelegd, ik ben nog bezig met het bewerken ervan, maar als dat klaar is stuur ik hem als DVD naar je op! moet je nog wel even doorgeven wat een veilig adres is voor jou om hem naar toe te sturen, viainternet gaat niet, daar is het bestand straks veel te groot voor!
    Ik spreek je nog en je weet ervan he! ;)

    groetjes

  • 06 Maart 2006 - 13:46

    Roel:

    Oh ja, ik heb van de boodschapper het een en ander vernomen, het klinkt heel onwerkelijk allemaal, maar zo herkenbaar ;)

  • 06 Maart 2006 - 16:54

    Burny:

    heb jij mijn camera ergens gezien?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 19616

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: