Nieuw huisje... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu Nieuw huisje... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

Nieuw huisje...

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

16 Mei 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hallo allemaal,

T is een tijdje geleden dat ik via deze manier iets van me heb laten horen..De rede daarvan is, naast dat ik me natuurlijk helemaal ondersteboven werk, dat ik eigelijk niet veel spannends te melden heb..Kben sinds mijn reis naar Mexico niet meer weg geweest, op afgelopen weekend na dan, maar daar is ook niet veel boeiends over te vertellen..Dat wil trouwens niet zeggen dat ik t niet meer naar mn zin heb...Ben namelijk vorige week veranderd van woning..Ik had t al een tijdje engiszins gezien bij mijn gastgezin..Niet dat t verkeerd was, t was eigelijk super, Iedere dag werd mn kamer opgeruimd, drie keer per dag stond er een goede maaltijd klaar en bovendien kon ik supergoed overweg met mijn gastmoeder..De combinatie echter van acht uur per dag achter een computer zitten in een kantoortje en iedere dag, steeds op de zelfde vaste tijdstippen, min of meer steeds hetzelfde eten enzo werd mij iets te saai plus dat mijn huisgenoten de sfeer ook niet echt ten goede kwam (vooral te wijten aan één hele aparte duitse vrouw..die op zn zachst gezegd t tegenovergestelde van gezellig is..) Toen ik t daar met Marion, dat schotse meisje, overhad leek t haar wel een leuk idee om iets voor onszelf te zoeken en samen met een gast uit Zwitserland die al weken in een hostel verbleef zijn we toen opzoek gegaan naar een appartementje..Binnen een dag kwam ze al mijn kantoor binnenspringen dat ze iets perfects had gevonden en nadat ik zelf ook een kijkje had genomen kon ik t eigleijk wel vinden in die mening...Het is namelijk een heel schattig houten huisje van twee verdiepingen achter in een goed beboste tuin van een talenschool hier in Antigua..Het is net een soort sprookjeshuisje helemaal afgesloten van de rest van t stadje, net of je ergens helemaal afgelegen in een bos woont ofzo..Alles zit er op en eraan een grote keuken en badkamer (compleet met douche met ingebouwde boom!!!), ik heb mn eigen kamertje en er is een mooie ruime veranda beneden, waar we trouwens nooit zitten omdat het houten balkon boven echt helemáál t einde is (groot deel overdekt, wat mooi meegenomen is in t regenseizoen, en compleet met uitzicht op een fraaie ruïne met daarachter een vulkaan...)Bovendien hebben we óók nog een tv mét kabelaansluiting, die echter nog niet helemaal top werkt (we hebben nu twee zenders, allebei bagger...) maar dat word als t goed is deze week nog geregeld en dan heb ik een mooi plekkie om t WK te volgen, haha...
Daar zijn we dus zo snel mogelijk ingetrokken (voordat iemand anders ermee vandoor zou gaan natuurlijk...) tot verdriet van mijn gastmoeder..Die bood mij zelfs aan de prijs te verlagen als ik zou blijven, maar ter compensatie, en omdat ik natuurlijk ook wel contact wil houden, ga ik daar nu iedere dinsdag en donderdag tussen de middag eten..Eet ik ook nog een keer iets anders dan botterhammen met pindakaas(ze hier namelijk hele lekkere...) en Nutella....
Afgelopen vrijdag vervolgens een vrij heftige HouseWarming party gehouden om de boel officieel in te wijden. T feestje eindigde met een soort variant van ¨spin the bottle¨ waarbij er kleding moest worden uitgetrokken en een héél bezopen Amerikaans meisje dat om een of andere vage reden steeds de lul was...haha..We hebben dr natuurlijk wel een paar foto´s van maar die heb ik belooft, om privacy redenen, niet op internet te zetten haha..De volgende dag vroeg (7 uur vertrok de bus) met Manuel, mijn zwitserse huisgenoot wat Engelsen een ontzettend wazige, soort type trainspottingachtige schot met, voor diegenen die m kennen, precíés de zelfde stem als Robbie vd Biggelaar maar dan in t plat schots (echt superrelaxed..) en een Frans sprekende Belg waarvan niemand zijn echte naam weet maar die we allemaal ¨traveler¨ noemen naar San Pedro La Laguna geweest, Een hippie-dorpje aan Lago Atitlan, waar ik al eens eerder was geweest..We gingen daarheen omdat er zaterdagavond een full-moon party was dat nogal de moeite waard scheen te zijn..Dat dorpje is echt appart, het uitgaansgedeelte is bijvoordeeld een soort doolhof in een jungle (letterlijk) met alleen wat zandpadjes waarin overal gammele gebouwdje zijn verstopt wat dan restaurantjes en barretjes moeten voorstellen..De hippies die daar rondsjokken vinden dat natuurlijk geweldig en er hangt dan ook wel een relaxete sfeer..De full-moon party was niet echt heel bijzonder maar alles bij elkaar wel heel veel lol gehad dus zeker de moeite waard...
Zondag teruggekomen, huisje opgeruimd en vrij optijd gaan slapen om de volgende dag natuurlijk weer fit op t werk te verschijnen, waar ik t trouwens ontdertussen helemaal mee gehad heb...Kheb geen idee wat ik later wel wil gaan doen, maar acht uur per dag achter een computerin in een eenzaam kantoortje jezelf proberen gemotiveerd te houden word t dus absoluut niet.. de website bijhouden (waar niks meer aan bij te houden valt, foto´s veranderen en toevoegen ofzo, maar daar word je ook niet blij van, dingen veranderen schiet ook niet op, moet via de computer expert en die krijgen ze nooit te pakken ofzo, maar langzaam maar zeker begint t een beetje op een site te lijken..Voor de nieuwsgierigen www.grupohunapu.com) Gelukkig zijn mijn opdrachen voor school en t onderzoek naar nieuwe markten voor RainForest wel de moeite waard, maar na een uur of 3 word dat ook lastig interessant te houden...Maar gelukkig is t maar een stage en niet iets permanent...



Verder nog wat opvallende dingetjes:

- De gemiddelde guatemalteek is nu eindelijk(na 3 weken ofzo) gewend aan de zomertijd. Het was de eerste keer in twintig jaar dat hier de klok naar voren werd gezet en de derde keer in de historie. Het grappige is dat die mensen dachten dat ze iedere dag een uur minder slaap hadden. En zo zagen ze dr ook uit trouwens...

- Ook al is Semana Santa al een tijdje voorbij, nog hebben ze twee of drie keer per week een processie om weet ik veel wie of wat te eren..Ik word echt helemaal gek van die stink-wierrook

- De voetbalcommentator hier in Latijns-Amerika is Mario Kempes..Een argentijn die schijnbaar ooit een keer een beslissend doelpunt op een WK finale maakte tegen Nederland, en samen met zn partner commentator eigelijk best wel grappig is (zeker wanneer die probeert ¨Vennegoor of Hesselink¨ uit te spreken haha).

- De voetballiefhebbers hier vinden Marco van Basten de grootste sukkel die er rondloopt, omdat ie Davids (die ze allemaal geweldig vinden), ¨die jongen die al 50 keer gescoort heeft¨ en Makaay niet meeneemt naar t WK maar wel mensen waar ze nog nooit van gehoord hebben als Kuyt en Mathijssen en natuurlijk die ene lange aanvaller met die ontzettend vervelende lange achternaam...

- Nederlands is voor de buitenlanders nog onverstaanbaarder dan Chinees ¨alsof je tegen elkaar aan t hoesten bent¨ heb ik al een aantal keer gehoord..



Meer kan ik zo gauw niet bedenken...Gauw maar weer aan t werk dan..Tot snel

xxx Rico

  • 16 Mei 2006 - 16:46

    Burny:

    he gozer!
    alles lekker?!
    hier in nederland alweer alles bij het oude... heb een heel vet baantje geregeld trouwens..
    wat een vet huis hebben julie zeg!! goed voor elkaar! lees dat je nog alleen in je kamertje werkt..helmut en die ander zijn dus nog niet bij je ingetrokken..?
    groeten aan helmut, marion en de rest
    kusjes ber

  • 16 Mei 2006 - 19:59

    Ries:

    Hoi Rico
    wat een leuk huisje. Ik hoop dat de tv op tijd in orde is voor het voetbal. Rico wij vinden ons werk soms ook saai dus maak er wat van. groeten van ome Ries

  • 16 Mei 2006 - 21:10

    Poll:

    die foto's moeten op internet
    ja x
    nee

  • 17 Mei 2006 - 13:13

    Helga:

    He Rico,
    Ik ben een trouwe bezoeker van je site en besloot nu maar eens een reactie te plaatsen.
    Denk nog eens aan je superbaan bij Tiliander en vergelijk dan eens met nu.... volgens mij heb je het zo slecht nog niet??!
    Maar dat wist je natuurlijk allang.
    Ik hou iedereen bij ons op de hoogte van jouw belevenissen. Heel veel groeten van je "ouwe" collega's.

  • 20 Mei 2006 - 09:29

    Lieke:

    Nou.. hier toch een berichtje van mij ;)Het gaat idd nog een tijdje duren voordat we elkaar weer 'live' zien.. Vond het wel een leuk mailtje hoor.. Jij ook nog veel plezier & tot eind oktober ;) Liefs lieke..

  • 22 Mei 2006 - 20:25

    Andros:

    Rico jongen!
    Mooi verhaal weer, klinkt echt als een land waar ik ook een keer heenmoet, dat met die tijd vooruit, dat ze een uur minder slapen, geweldig! Zien we in Nederland niet he... Het werk dat je je neus uitkomt, kan ik me voorstellen zoals je het schetst, i kzo unu blij zijn als ik eindelijk is wat kon werken eerlijk gezegd, ik voel me zo nutteloos...

    Veel plezier nog maatje,

    Andros

  • 23 Mei 2006 - 17:25

    Demi:

    heej die rico
    hoe is ie man ?
    met mij is alles goed nou tot kijk

  • 29 Mei 2006 - 19:55

    Rhena:

    Ik ken mensen die zelfs nu nog hun klok op het oude uur hebben staan en nog steeds vragen of het om het nieuwe of oude uur gaat...naaaaaa die denken inderdaad dat ze nog steeds elke dag een uur te vroeg opstaan... ik kan er wel mee lachen..

  • 13 Juni 2006 - 10:46

    Tiny:

    Björn heeft je fam. vanmorgen weggebracht naar Brussel. Volgens smsje van je moeder waren ze om 11uur in Madrid

  • 03 Juli 2006 - 13:13

    Dudioooooo!!!!!!!!!:

    Dudiooooo!!!!!!!
    Alles goed?!?! Zo te lezen wel! Vet optrekje heb je daar zeg! Zeker een hele verbetering. En dat je drie keer per dag, 5 maanden lang hetzelfde eet en het dan beu wordt begrijpen die lui daar toch niet, dus goede keus! Heb je nog foto's van dat hippie-oord! Zo cool om te lezen! Die foto's van dat Amerikaanse breezer-sletje krijgen we uiteraard nog wel te zien he gladjanus, uiteraard in een zeer select gekozen kring ;) hehehe Mooi feestje moet dat geweest zijn! Zag ze er ook een beetje leuk uit verder, of was het een bostrol? Ik hoor het wel weer van je, cheers amigo! Have fun, keep me up-dated!
    Erik

  • 03 Juli 2006 - 13:50

    Erik:

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! Was dat een beetje lachen met z'n allen!?!?! Vast wel hehe! Cheers amigo!
    Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 19603

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: