mijn luxe leventje... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu mijn luxe leventje... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

mijn luxe leventje...

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

15 Juni 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Heyhey Allemaal,



Het einde begint te naderen. Nog minder dan twee maanden en ik ben weer terug in het vertrouwde Nederlandse land. Kijk ik eerlijk gezegd wel weer naar uit. Iedereen weer zien, de vertrouwde leuke dingen weer doen met vrienden en familie, dat soort dingen, bovendien lijkt Antigua ook steeds kleiner te worden (de meeste mensen blijven hier hooguit twee, drie maanden..) Maar voor t zover is staan er hier nog een aantal leuke dingen op t programma. Afgelopen dinsdag zijn bijvoorbeeld mijn ouders en Wilco hier aangekomen en hoewel ik deze week nog ff moet werken (niet omdat dat van die baas hier moet, maar kheb nog zoveel te doen en zo weinig tijd..) gaan we morgen (vrijdag) naar Lago Atitilan (na Nederland – Ivoorkust natuurlijk, die wedstrijd is hier namelijk om 11 uur al..) en volgende week heb ik een rondreis van een week uitgestippeld waarbij we de belangrijkste bezienswaardigheden van Guatemala aandoen (Voor de kenners, we gaan eerst naar Tikal, in t noorden, vervolgens door naar Placencia een badplaats in Belize, een buurland ten noorden van Guatemala, waar we een dag of drie vier op t strand gaan liggen…Vervolgens worden we via t water terugvervoerd naar Guatemala, naar Livingston en Rio Dulce om precies te zijn. Hier blijven we twee dagen om vervolgens via Copan, in Honduras (Maya Ruïnes) terug te keren naar Antigua)…
Mn “levenskwaliteit” is een stuk verbeterd sinds mn ouders hier zijn. Voorheen verbleef ik in dat “sprookjeshuis” (zie vorig verhaal), waar toch een aantal gebreken aan leken te zitten.

(dr hangt een hele muffe lucht, de kabel werkt, na heel veel geklaag bij de huisbaas, nu eindelijk half (dat wil zeggen we kunnen met wat inspanning de voetbalwedstrijden volgen en we hebben twee of drie kanalen meer die min of meer te “zien” zijn), als t hard regent (en t regent hier nu elke dag, omdat het hartje winter is nu) regent t overal binnen en t ergste is dat recht boven mijn bed een aantal lekkages zitten, dus als ik niet steeds overdag mijn matras op een droge plek neerzet, slaap ik ’s avonds in een nat bed…(Technisch vaardig als ik ben heb ik er al wel eentje, met behulp van een plastic zak punaises en wat dakpannen, dicht weten te maken, maar lui als ik ben vind ik t makkelijker mn matras steeds fftjes weg te leggen) Verder is de douche niet echt super en loopt t water niet weg (maar hij is in ieder geval warm en daar was ik bij mn gastgezin nooit zeker van) Ten slotte hebben we al een aantal beesten gesignaleerd. Naast de normale vliegjes, muizen een kat, spinnen, muggen!!! en dat soort dingen ook een aantal insektvormen die ik nog nooit eerder heb gezien (bijvoorbeeld een soort mier zo groot als een flinke spin in Nederland met een soort van voelspriet twee keer zo groot als hijzelf of zn gezicht...) Maar ondanks alles is t toch super daar te wonen (huisgenoten zijn super, eigen baas spelen, feestjes enzo…))

Nu mijn familie hier is, zit ik tijdelijk met ze in een hotel hier.. Wat een luxe!!! Een comfortabel en vooral een DROOG bed.. Kabel tv met alle zenders, iedere ochtend een ontbijt (de kok komt zelfs vragen wat ik wil eten!!!) en natuurlijk elke dag uit eten..(en ik weet natuurlijk waar ik ze mee naartoe moet nemen, zo zijn we gisteravond naar Panza Verde geweest (met dank aan Berny en zn ouders trouwens..) volgens mijn baas een van de meest luxe restaurants in Latijns Amerika, met Michelen sterren (hij wist zo niet hoeveel) en al.. De douche in t hotel is bovendien de beste die ik heb gehad sinds januari..Niet echt top, maar ruim, schoon, warm én iedere dag een schone handdoek!!
T is nu dus ff twee en halve week zoveel mogelijk genieten van alle luxe..vervolgens een week of twee drie flink aan de bak, dan hoop ik alles af te hebben tegen de tijd dat twee vrienden van mij me hier op komen zoeken en dan is t ook voor mij écht VAKANTIE!!

Tot Gauw..

XX Rico (foto’s komen mischien later..)

  • 15 Juni 2006 - 16:18

    Ries:

    Leuk voor je dat je vader,moeder en Wilco er zijn. Geniet van al de luxe. Ik hoop dat het snel stopt met regenen. Mischien kan je vader de lekken wel maken of een tip geven hoe jij het beste kunt doen. Mijn examen werk zit er op. Er is maar 1 leerling die voor tekenen een 5 heeft. Nog 2 weken en wij gaan ook op vakantie. Doe iedereen de groeten. groeten van ome Ries

  • 15 Juni 2006 - 20:15

    Bernyperny:

    He gozer!
    Wat relaxed die luxe zeg! panza verde zal zeker wel wat beter zijn dan jouw kookkunsten...haha
    heb je nog het gevoel dat spaans beter gaat? nog lachen mensen ontmoet?
    oke, ga weer voetbal kijken, 2e helft van zweden...daarna vieren dat er maten geslaagd zijn..
    groeten aan helmuth enzo (zit marion daar ook nog?) en ik wens je veel plezier in tikal enzo!! Geniet ervan!! Ber

  • 15 Juni 2006 - 23:29

    Niles:

    So...relax Het WK is tot nu toe echt relaxt, behalve dat ik niet zo veel uitslagen goed heb en jij inmiddels comfortabel in de top tien zit. De voetbalgoden zijn je weer goed gezind zulle we maar zegge. Nou, je ouders dus ook veilig in Latijns-Amerika.
    Moet je wel ff veel sterkte wensen met die beestjes...smerige dinge..maar ook daar worstel je je wel doorheen. Ben erg benieuwd naar je stageopdracht, maar zal wel loslopen daaro. ik doe hier niet veel meer en zit echt met smart te wachten op vakantie. Nog een weekend en het is zo ver!!! joehoe....Ow voetballen op hoco gebeurt btw met regelmaat dat is altijd relax, verder beetje naar terras en natuurlijk het wk volgen. Copa-mundial winner: BRAZIL OF NED. Beide meest solide naar mijn mening. Argentinie ook goed hoor trouwes. Ik heb weinig te melden. Behalve nog dat we zaterdag gaan stampen op DEFQON.1 aan het strand van almere...word wel relax denk ik Laters Niels

  • 15 Juni 2006 - 23:32

    Niles:

    Ps: HOe is het met de people daaro =) Check je later en je weet waar je zit ouwe!!!

  • 16 Juni 2006 - 05:07

    Tiny:

    Geniet ervan nu je familie bij je op vakantie is. Doe ze heel veel groeten van mij.

  • 16 Juni 2006 - 06:27

    Krystle:

    Nou nou je bent zeker wel blij dat je ouders er zijn en dat je nu ff van het luxe mag genieten. Nou geniet er maar van hoor.!! Nog heel veel succes de laaste twee maanden en veel plezier met je ouders en Wilco.

    Groetjes Xjes krys

  • 19 Juni 2006 - 07:19

    Leon:

    Hey man, dat is de oude vertrowde rico ja met punaises een gat in het dak dichtmaken haha. way to go...verders WK is tot nu toe echt spannend maja dat hebben jullie natuurlijk ook zo ervaren.Defqon geweest wat een lijpe gasten bij emkaar man. Ligt daar op 5 man zop'n gast te trippen op de grond kijkt er maar 1 man op van hé wat is daar aan de hand en dan nog alleen omdat die trippende gast op hem viel. Ach rare gasten maar we lullen je nog wel een keer bij hier in Ned. Veel plezier nog man....

  • 23 Juni 2006 - 09:42

    Fam. Ton En Joke V. Doveren:

    Hartelijk Gefeliciteerd met je 21ste verjaardag.
    Een fijne dag toegewenst en de groetjes aan de rest van de familie.

  • 23 Juni 2006 - 18:35

    Tiny:

    Proficiat met je 21e verjaardag.
    Fam.v.d.Meijdenberg

  • 27 Juni 2006 - 13:35

    Tante Bep:

    Hoi Rico

    nogmaals gefeliciteerd met je 21e verjaardag .Ik had je ook een felicitatie gestuurd op je andere e-mailadres maar weet niet of dat is aangekomen. Ik zal je verslag uitprinten en Oma laten lezen. Doe de groeten aan de rest van de familie

    groetjes tante Bep

  • 27 Juni 2006 - 18:33

    Poll:

    nederland gaat naar de finale!
    ja.....
    nee..x.

  • 27 Juni 2006 - 18:52

    Roel:

    rico, wij proberen (pieter en ik) contact met jou te leggen via de telefoon, echter als ik jou probeer te bellen krijg ik zo'n guatamalteekse chick aan de lijn en aangeezien mijn Spaans niet meer is wat het geweest is, leg ik dan de hoorn er maar op. Zou jij eventueel contact met een van ons tweeen op willen nemen of ff het juiste telefoonummer door geven dan bellen we jou wel!
    waarschijnlijk lees je dit mailtje niet, maar goed twas het proberen waard!

    x Roel

  • 27 Juni 2006 - 18:53

    Poll:

    pieter en roel komen binnen 3 weken op bezoek
    ja..x..
    nee....

  • 03 Juli 2006 - 13:21

    Dudiooooooooooo!!!!!!!!!!:

    Dudiooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!
    Alles ok?!?! Hier gaat alles lekker! De hitte stijgt je naar het hoofd en de mussen (voor zover die in Nederland nog voorkomen) vallen van het dak! Mooi om te horen dat je je zo vermaakt daar! Jammer dat het huisje niet helemaal 100% ok is, maar in ieder geval heb je wel weer dat echte studentengevoel met relaxte huisgenoten! Feestjes zijn zowieso super uiteraard! Hahaha! Mooie route uitgestippeld zo te zien! Nog even doorbijten amigo, de laatste loodjes! Lekker wat rondreizen idd. en dan zuhause! Spreek je snel weer! Have fun, keep me up-dated! Vette foto's overigens! Cheers!
    Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 19603

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: