De laatste weken alweer... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu De laatste weken alweer... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

De laatste weken alweer...

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

13 Juli 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Halloow Allemaal,

T zit er nou toch écht allemaal aan te komen. Een dikke drie weken en ik ben weer op weg naar huis… Eerlijk gezegd een beetje raar gevoel, ongelofelijk hoe snel t allemaal is gegaan om er maar eens een cliché tegenaan te gooien (maar t is dus wel zo…) Ik Kijk er wel écht naar uit om er nog maar eens een cliché tegenaan te gooien (maar t ís wel zo…)
T zijn sowieso enerverende tijden voor me op dit moment, maar voor ik daarover begin wil ik nog wel ff een persoonlijk woord richten tot twee mensen die allebei Niels heten…
In de eerste plaats, HAHAAAAAA SUKKELS!!!!! (ze weten zelf wel waar t over gaat haha..). En in de tweede plaats wil ik graag mijn prijzengeld aan diezelfde twee Nielsen doneren om de pijn,die na deze tweede keer echt ondragelijk moet zijn, een beetje te verzachten (ook hier weten ze vast wel waar t over gaat…O en volgens mij moet t inschrijfgeld er nog vanaf…)
Nou voordat ik verderga met mijn superenerverende leven van dit moment eerst nog even wat er de afgelopen weken is gebeurd…Kben, zoals jullie weten, t/m een dikke week geleden op rondreis geweest met mn ouders en Wilco, wat erg gaaf was..Een hele ander soort vakantie dan een normale familievakantie..Waar we vroeger met de trein of auto naar een camping in een beschaafde omgeving in Spanje of Italië gingen, gingen we nu onder andere in een heuze Chickenbus naar een of ander strand met wat hutjes erop in Belize wat ze dan een vakantieparadijsje noemen … En dan was t daar ook nog, toevallig die drie dagen dat wij daar zouden blijven, hét festival van t jaar (lobsterfest) waar heel de omgeving op af was gekomen zodat er dus geen slaapplaats meer te vinden was in heel t dorp..Maar gelukkig, in tegenstelling tot het kerstverhaal, wisten wij een nog luxe villa te bemachtigen…Dus viel t achteraf allemaal gelukkig nog best mee..In dat “paradijsje” hebben we ook mijn verjaardag gevierd, daarover gesproken wil ik nog even iedereen bedanken voor al die kaarten…was echt super(veel..) én tante Annemarie nog bedankt voor ál die oranje-spullen..Die kwamen perfect van pas nu Nederland zo snel eruit lag…hahah (nee die borden en bekertjes zijn serieus van pas gekomen, die grote fluit heb ik aan zo’n zwerfkindje gegeven en met de rest kan ik mooi t kantoortje behangen de nacht voordat ik vertrek..) De rest van de reis was ook super, heel veel mooie dingen gezien..Alleen die hele antieke maya-cultuur en die overblijfselen waren niet helemaal wat ik ervan verwacht had (ben ik dan tóch een cultuurbarbaar???)
Toen vorige week zondag mn ouders weer vertrokken was t tijd terug te keren naar de realiteit én voor de laatste week in ons droomhuisje…Ons huurcontract liep af en mn roomies gaan allebei deze week terug naar Europa..Dus gelukkig kan ik zolang weer terecht bij mn oude gastgezin..Dat gezin zit eigelijk helemaal vol, maar voor mij wilde mn gastmoeder natuurlijk wel een uitzondering maken…Dus nu zit ik nu in t soort van rommelkamertje, waar gelukkig ook nog een bed in stond en dat nu speciaal voor mij is omgetoverd tot slaapkamer..Maarja t is maar voor een weekje én ik heb t eigelijk wel weer naar mn zin ook hier (plus ik ben degene die nu t best spaans praat…)
Afgelopen weekend voor de verandering maar weer s naar Lago Atitlan geweest (kben daar nu volgens mij vaker geweest dan bij t Eykenven in Oisterwijk..en ik ga binnekort nóg een keer.) Dit keer ging ik samen met Marion, die uit schotland (de enige die hier trouwens al langer rondhangt dan ik..én serieus geen flikker uit heeft gevoerd..), naar San Pedro om daar in een kroeg gerund door ook een schot de WK-finale te kijken…Was ook weer zeer de moeite waard, die schot was er wel niet, maar een of andere Amerikaan die echter ook wel lache was..Het enige nadeel was echter dat ik de hele finale aandachtig heb kunnen volgen totdat de extratijd begon…Om de laatste shuttle terug richting Antigua niet te missen moest ik namelijk op tijd een boot zien te regelen om naar t andere kant van t meer te komen (en dat meer is best groot…) waar die shuttle vertrok. Ik kon t namelijk gezien mijn drukke schema van dit moment echt niet veroorloven een dagje langer te blijven..Maar dat alles is gelukkig helemaal goed gekomen, ook ik weet ondertussen dat Italië wereldkampioen is geworden…
Nu dan écht verder met de tegenwoordige tijd…Op dit moment is het zoals gezegd ff heel hectisch, kheb namelijk nog precies 1 week de tijd om alles wat met school te maken af te ronden om niet terug in Nederland de boel af te moeten maken, en das best kortdag aangezien t ook nog s een soort van afscheidsweek is van weer een nieuwe lichting mensen waar ik de laatste tijd mee om ben gegaan (volgende ronde is t dan toch echt míjn beurt..) én dan vind ik ook nog s de tijd om dit verhaal te schrijven… Maar goed wat er na deze week allemaal op t programma staat is zeg maar het licht in mijn “duisternis”… Volgende week op woensdagavond, als mijn vakantie dus als t goed is echt begint (en zo niet dan toch, heb ik een wijs man ooit eens horen zeggen..), komen Roel en Pieter, twee goede vrienden van me, me hier opzoeken en kan t grote rondreisfeest, ook wel mijn afscheidstournee genoemd (door mijzelf voornamelijk…), beginnen..Vertrekkend volgende week vrijdag gaan we namelijk een tweeweekse rondreis maken vol uitputtende expedities,(o.a. de beklimming vulkaan Acatenango, waar je twee dagen mee bezig bent en overnacht ín de krater én een drie daagse hiking-tocht door de jungle rond het “maya-restantengebied” van Tikal), vermoeiende excursies en lange oncomfortabele (maar wel goedkope) reizen naar alle uithoeken van toeristisch Guatemala en dat dan letterlijk zonder rustmomenten. Maarja je wilt zo veel mogelijk zien in twee weken of niet… Bovendien moeten sportieve jonge kerels als wij dat makkelijk kunnen trekken…
Vervolgens, want de pret is dan nog lang niet over, begin ik op 6 augustus aan mijn reis terug naar Nederland, die zo’n 30 uur in beslag gaat nemen (maar komt vooral door t lange wachten tussen de vluchten door) en waarna ik maandagavond 7 augustus weer in Nederland zal zijn (hmm klinkt toch raar…)
Wat er daarna allemaal gaat gebeuren weet ik niet precies, maar ik heb in ieder geval een kleine maand vakantie, tijd genoeg zou je zeggen om iedereen weer te zien en een aantal oude gebruiken weer op te pakken…
Kheb er nou al zin in…

Tot snel iedereen

xxx Rico

(O en kheb nog nooit de mensen bedankt die al die tijd gereageerd hebben op mijn berichten, maar dat heeft me altijd wel erg goed gedaan moet ik zeggen..Hierbij dus iedereen bedankt (en dan natuurlijk vooral die mensen die heel vaak hebben gereageerd, kwil geen namen noemen maar ome Ries zou t vast wel kunnen waarderen als ik dat wel zou doen..en Krystle natuurlijk ennuh DUDIOOOOOOOOOOOO Erik niet te vergeten, haha, en al die anderen die ik nou natuurlijk vergeet (Annemarie ook trouwens, nu ik toch bezig ben, die zo vaak heeft gebeld…). En jullie hebben natuurlijk allemaal nú nog een keer de kans.…)

  • 13 Juli 2006 - 16:27

    Mazza:

    Whits this yer sayin boot me? eh? Ull hae words wae ye son!... aye thot as much, ye clarty dutchman.. whoooooooooor.

  • 13 Juli 2006 - 16:46

    Sabrina:

    nou rico ik zie en lees dat je echt heel vel ervaring heb opgedaan.En dat je het rueze naar je zin heb,
    en dat voor jouw weer bijna tyd is om terug te gaan.
    veel plezier nog deze laatste weken.

    veel liefs sabrina en de kids

  • 13 Juli 2006 - 19:54

    Ries:

    Nou Rico ik neem teglijk gebruik om je voor het laatst te mailen. We zitten nu in Amerika en je krijgt de groeten van iedereen. Oma kan niet mailen andres had ze je elke keer gemaild. Ronne heeft het te druk met het maken van een lekker sapje. Ik heb je mail uitgeprint. Annemarie is het nu aan het lezen daarna de rest. Rico veel met je vrienden. geniet er nog even van en tot in Nederland. Groeten van ons allemaal (ook Charles en Helmi). Oh we hebben helaas niets gewonnen in Las Vegas. Groeten van Ries

  • 13 Juli 2006 - 21:13

    Annemarie:

    Hallo Rico

    Ries heeft je mail uitgeprint en oma, tante Jean en ik hebben het net gelezen. Helmi en Charles lezen het straks ook nog en natuurlijk Ronne, maar die is weer iets lekkers (smoothies) aan het maken. Leuk om je verhaal te horen. Tante Jean begreep niet wat Maartja was. Ze dacht dat dat een naam was. Ze is het echte (schrijf) Nederlands nog gewend. Niet het (gesproken) Nederlands. Jammer dat Nederland er zo snel uit was en je de oranje spullen niet langer kon gebruiken. Ik ben blij dat je dat kindje blij gemaakt hebt met dat fluitje. Ik heb je wel meer willen bellen, maar nu ik hier in Amerika ben kan dat helaas niet. Nog even (7 aug toch) dan hoor ik je stem live. Ik kan alleen geen vrij krijgen denk ik anders wil ik je ook van het vliegveld ophalen. Oma laat zeggen dat ze je vele kusjes heeft gestuurd en nu weer stuurt. Alleen kan ze zelf niet mailen. Rico wil jij en je vrienden voorzicht zijn bij jullie volgende trip. Straks gaat de krater werken als jullie daar slapen. Nee hoor genieten jullie maar veel en neem alle belevenissen maar terug naar huis dan kunnen wij er ook van genieten. Vanuit Noord Amerika groetjes aan jou in Zuid Amerika (wat zij wij eigenlijk dicht bij he.) Annemarie.


  • 14 Juli 2006 - 16:55

    Sep:

    nou, nu ga ik dus echt niet reageren alleen maar omdat jij met een dergelijke smeekbede om de hoek komt kijken....ik hou me mooi stil, in afwachting en met het hart vol van spanning over onze feestweek!
    xx

  • 14 Juli 2006 - 17:43

    Krystle:

    Hey die Rico,

    Nou nou wat een lang verhaal het is wel een tijdje geleden dat we mail hebben gekregen van je. En gelukkig dat de trip met je ouders en Wilco ook erg goed is bevallen. Nou we missen je wel hoor maar gelukkig kom je alweer bijna terug.Maar wel leuk om nog iets te lezen wat je allemaal mee heb gemaakt. Nou nog heel veel plezier met je vrienden en geniet er nog van van de laaste weken. Owja en luister misschien zit er wel wat leuks aan te komen als je terug ben en jij weet vast wel waar ik het over heb :-) (hihihi). Nou ventje we zien je en spreken je snel..

    Dikke kusjes Krys

  • 14 Juli 2006 - 17:47

    Sonja:

    Lieve Rico ik voek me hartstikke schuldig hoor als dit lees .Ik heb zo weinig gemaild met jouw maar heb wel heel vaak aan je gedacht hoor. En zelfs gisteren met je moeder een uur aan de lijn gezeten en over jouw gehad hoor. maar ik hou er niet zo van. Nu ik hoop je wel heel gauw weer te zien hoor 7 augustus hoor ik nu geniet er nog maar van dikke kussen oom rob en tante sonja.

  • 14 Juli 2006 - 20:05

    Poll:

    Roel neemt mee van vliegveld?
    - 1 fles whisky..........
    - zoveel mogelijk
    flessen whisky......x....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 19603

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: