Lago Atitlan - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu Lago Atitlan - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

Lago Atitlan

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

07 Maart 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hallo hallo,

Hoe is t daarzo?? Ontzend vervelend weer nog steeds heb ik gehoord…Khoef jullie natuurlijk niet meer vertellen hoe het weer hier is haha..Standaard elke dag een strakblauwe hemel en een graadje of 30 heeft trouwens ook zn nadelen hoor.. Kun je in nederland iedere dag wel lekker zeiken (of in iedergeval praten) over t weer..hier ben je al gauw uitgekletst kan ik je vertellen...en zo zijn er vast nog wel meer van die nadelen...Heb nu het reizen echt uitgevonden, ben afgelopen weekend namelijk weer weggeweest(en morgen weer, maar dat later)...Dit keer naar Lago Atitlan volgens Helmut (mijn welgewaardeerde colega) een van de drie mooiste plekken van Guatemala. De lonelyplanet (waar ik het trouwens niet zo op heb...noujah het boek is natuurlijk heel handig, maar ik heb t niet zo op die mensen die dat ding als soort van bijbel beschouwen en eerst moeten checken wat t boek zegt voor ze iets ondernemen...) noemt het een van de mooiste waterlichamen ter wereld...Nou lijkt dat mischien een beetje ver gezocht, maar het is echt adembenemend mooi. Iets van 8 kilometer doorsnede en 300 meter diep (weet t niet zeker, heb mn lonely planet namelijk niet bijdehand) en omringt door vulkanen en bergachtig landschap (echt een droomplaatje)..Als ik het goed heb begrepen schijnt het meer te zijn ontstaan door een vulkanische uitbarsting (niet vanuit een vulkaan, maar gewoon vanuit de grond), tot aan Panama en Florida merkbaar, heel heel heel lang geleden, waardoor de grond in elkaar is gestort en een inmens grote krater is ontstaan en het meer is dan zeg maar het onderste deel van die krater..En t gave is nou dat je, overal waar je staat, ook duidelijk die bovenrand van de krater kunt zien..Zaterdag hebben we een boottocht gemaakt naar drie plaatsen aan t meer, niet echt speciaal maar leuk om een keer te zien. In een plaats (Santiago Atitlan) hebben we zelfs een ritueel bezocht waarin een of andere heilige Maximon geeerd werd..3 mannen om een houten pop met een brandende sigaret in zn mond..in een ¨tempel¨ die niet door toeristen te vinden is omdat de locatie steeds verandered. (gewoon aan zo´n schoenpoetsertje vragen, die brengt je dr voor 10 cent naartoe) Naar mijn mening had het meer weg van een dikke show om (stiekem dan) geld te verdienen aan toeristen dan een godsdienstig ritueel, maar toch weer een ervaring rijker.. Hoogtepunt van de tocht was dat je vanuit het bootje heerlijk kon genieten van t meer..en dat ik erachter ben gekomen dat ik dus niet de ultime F. Binneband (=iemand die onhandig is van aard) ben..Die reisgenoot van mij ¨berny¨ liet namelijk, nadat ie de hele dag al lekker klunzig bezig was trouwens, zomaar uit t niets zn superdeluxe digitale camera in t meer vallen....(voor iedereen die m n hart onder de riem wil steken, of, beter nog, een lullige opmerking wil plaatsen: ber.waarbenjij.nu) Verder zijn we op zondag nog even, met de chickenbus (mooiste vervoermiddel ooit) naar Solola geweest, waar ze een grote markt hebben..Ben namelijk opzoek naar een FC Barcelona logo omdat ik toevallig een ´maya-style´ shirt tegenkwam precies in die kleuren (en ook heb gekocht, omdat wij de lol van afdingen uit hebben gevonden) en daar nu zelf dus een soort van voetbalshirt van wil maken...(iemand suggesties voor de naam achterop trouwens??)..Dat shirt is niet enige wat ik gekocht heb trouwens, naast een paar onzinige armandjes, een ontzettend lelijke soort van poncho (puur voor de lol van t afdingen) en een riem ook nog de (niet zo heel erg)langverwachte hangmat...Verder vooral weer (écht) heerlijk gegeten, geweldig steak bij een uruguayaans restaurant met het beste garlic bread dat ik ooit op heb, en bij een Canadees griltentje een heerlijke hamburger die ik serieus met mes een vork moest eten, omdat ik m anders gewoon niet naar binnenkreeg (ben volgens mn gastmoeder waarschijnlijk wel ziek geworden van die hamburger, maar dan nog was ie heerlijk) Die ziekte was wel ff heftig maar na een nachtje overgeven en vervolgens een dagje vooral slapen en afwisselend rillen en zweten in mn bedje en natuurlijk de uitstekende zorg van mn gastmoeder (écht serieus, met n speciaal soort thee en perfecte adviezen wat ik móest eten en drinken en wat vooral niet) ben ik weer helemaal t mannetje..Dus nu ben ik weer gewoon aan t werk en morgen ga ik alweer voor een eendagstripje naar Puerto Barios (een plaatsje helemaal aan de oostkust van t land). Een van de chauffeurs van RainForest heeft gevraagd of ik mee wilde. Betekend om 4 uur vanacht vertrekken, een reis van 5 uur, maarja toch weer een mogelijkheid om een stuk van t land te zien en als je bij een touroperator werkt zul je toch moeten weten waar je over praat nietwaar?? Kzal ns kijken wat mn loneplanet over deze plek zegt....

Groeten Rico

  • 07 Maart 2006 - 22:57

    I Love Lonely Planet:

    He vriend!
    leuk verhaal!
    veel plezier morgen dat uurtje in puerto barrios!
    kusjes en groetjes thuis!
    F. Binnenband

  • 08 Maart 2006 - 00:26

    Rhena:

    je hebt het goed naar je zin zie ik... Maar volgens mij is die maximon van jou San Simon en dat is zeg maar een anti godsdienstig persoon die geeerd wordt met sigaretten en alcohol.. Als je in hem geloofd geloof je niet in god of zoiets dergelijks.. Maar ik weet natuurlijk niet zeker of het hem is (oud mannetje dat je ook in een winkel in antigua kunt vinden vlak naast die kussen winkel dicht bij die gele boog, als je die winkel niet kent dan is het zeker de moeite waard om te gaan kijken) BTW waarom neem je niet op, wilde je even zeggen dat ik vrijdag niet in het INGUAT gebouw ben, dus of je een andere dag kunt...
    Groetjes !!!

  • 08 Maart 2006 - 11:46

    R. Maaskant:

    wat dacht je van van Leerdam

  • 08 Maart 2006 - 12:30

    PA:

    Of wat dacht je anders van ´ban bomehl´

  • 09 Maart 2006 - 05:45

    Sep:

    ik zou gewoon m,ijn naam erop zetten, of lekkert ding ofzo...
    al;les chillie daar? ben lekker in LA aan t chillen!
    masse

  • 10 Maart 2006 - 13:40

    Nilis:

    Hee..alweer een relax avondtuur. Het ziet er daar wel heel relax uit man..en zelfs dat eten zou ik wel luste....Enja zelf ik. Die burger ziet er anders wel aardig verdacht uit hoor...en je weet moeders hebbe altijd gelijk! (hmm had ik dat maar niet getypt)
    En we hebbe dus nog een F. in ons midde..haha wens hem sterkte.

    Maargoed relaxte omgeving. Owja maak ff (als het kan) een foto van de chickenbus als je achterin zit...Ik als regelmatig buspassagier in Ned. ben daar zeer benieuwd naar.

    Het shirtje....genoeg namen daar Ronaldinho, Messi, Eto'o....Maar GIO is natuurlijk ook erg vet!

    Rest mij nog een ding...die film word echt de shit ouwe!!! Echt lachuh...cker omdat de wedstrijd niet onaardig verliep...
    Ik hou er weer mee op het beste..

    Groeten (spreek je nog)

  • 13 Maart 2006 - 12:59

    Erik:

    Yo dudiooooo,
    Mooie up-date weer! Wie had dat gedacht, de reizende Rico (lijkt wel een Suske en Wiske titel hehe ;) ) Mooie plaatjes bij het verhaal trouwens, al is de echte ervaring uiteraard veel vetter. Je vermaakt je prima zo te horen, erg leuk! Beetje ingeburgerd dus al! Ben trouwens in Sri Lanka ook echt uitgerekend van Westers eten ziek geweest, echt stom, maar wel lekker idd. haha!!!!!!!!!! Ik hoor snel wel weer wat van je amigo, hier gaat alles zo z'n gangetje, krijg de reiskriebels wel steeds meer weer hahaha. Nou, take care, have fun, kieep me up-dated, Cheerio Amigo,
    Erik

  • 13 Maart 2006 - 12:59

    Erik:

    Yo dudiooooo,
    Mooie up-date weer! Wie had dat gedacht, de reizende Rico (lijkt wel een Suske en Wiske titel hehe ;) ) Mooie plaatjes bij het verhaal trouwens, al is de echte ervaring uiteraard veel vetter. Je vermaakt je prima zo te horen, erg leuk! Beetje ingeburgerd dus al! Ben trouwens in Sri Lanka ook echt uitgerekend van Westers eten ziek geweest, echt stom, maar wel lekker idd. haha!!!!!!!!!! Ik hoor snel wel weer wat van je amigo, hier gaat alles zo z'n gangetje, krijg de reiskriebels wel steeds meer weer hahaha. Nou, take care, have fun, keep me up-dated, Cheerio Amigo,
    Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 19603

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: