voetbal kijken in Guatemala - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu voetbal kijken in Guatemala - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

voetbal kijken in Guatemala

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

22 Februari 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hey hey,

Kun je in Nederland alleen tijdens een ek of wk wedstrijden in de kroeg kijken, hier kan dat gewoon altijd. Op zondag hebben ze standaard overal de wedstrijden van Barcelona op staan en ook anderen, tot aan de nederlandse competitie toe (Feyenoord-Ajax, maar heb ik niet gezien was iets te vroeg..en zelfs de Gatorade Cup..) Gisteren ook Champions League.(dalijk ook weer trouwens..) Meeste kroegen hebben ESPN opstaan en beginnen om kwart voor twee met een livewedsrijd en vervolgens worden de andere wedstrijden een voor een helemaal uitgezonden..Die kroeg waar wij gaan kijken heeft ook nog een andere zender, dus kun je dr twee tegelijk kijken (vanmiddag barca en ajax!!,toch jammer dat ik eigelijk moet werken op die tijden,maarja niemand kijkt er hier van op als je een half uur te laat bent en vervolgens een half uur later weer een half uur wegblijft)PSV werd gister pas om 7 uur uitgezonden. Dus ik en zo´n andere nederlandse gast heel de dag die uitslag ontlopen om ´s avonds te gaan kijken..waren de enige twee daar die die wedstrijd volgden (en een of andere amerikaan, die zei dat ie van voetbal hield maar volgens mij was ie gewoon opzoek naar vrienden...)Nou was t daar gister ook ladies-night, wat betekend dat de tent vol staat met jonge guatemalteekse gasten die echt achter alles aangaan wat vrouwelijk is en beweegt (en de uitgaansavond begint hier wat vroeger, rond 8 uur)dus tegen het eind van de wedstrijd stond heel die kroeg vol..En wij maar intensief die wedstrjd volgen..op dat moment dat die Kone tegen de paal schoot schreeuwden we met zn tweeen alles bij elkaar..Volgens staan een man of 70 ons echt aan te kijken van ´waar zijn julie nou mee bezig´ (ook die amerikaan trouwens)en schieten vervolgens met zn allen in de lach..Je had er waarschijnlijk bij moeten zijn, maar was wel een mooie situatie..
Verder gaat alles nog steeds voorspoedig, maandag een soort van evaluatiegesprekje gehad met de baas hier, maar hij was echt tevreden, vooral ook over mn spaans ik mag als ik wil nog lessen van m volgen maar hij vind t niet echt nodig..en ik heb daar ook niet zo´n zin meer in eigelijk...Verder dit weekend weer niet heel veel gedaan, zondag weer naar t stadion geweest (t frotteam van Antigua wist eindelijk ns te winnen, dus was wel leuk..vooral naderhand in dat kroegje naast t stadion...) Daarna nog met die zelfde nederlandse gast een potje twee tegen twee gevoetbald tegen twee van die guatemalteeken, maar t was echt 30 graden en wij hadden gedronken dus dat legden we af op conditie..Ook heerlijk gegeten weer, je hebt hier zoveel leuke en goedkope restaurantjes..Eentje is echt geweldig (Sky cafe) dat heeft nl een dakterras vanwaar je over heel antigua kunt uitkijken..echt mooi..O en kga dit weekend nu ook echt is ergens naartoe..kdenk naar ´monterico´, een badplaats hier dat heel anders schijnt te zijn dan je zou verwachten, maar daarom juist heel relaxed..
Veel plezier met carnaval allemaal kzal wel proberen hier zoveel mogelijk mee te doen haha...

XXX Rico

  • 22 Februari 2006 - 15:49

    Erik:

    Ha dudiooooooo,
    Kijk zo mag ik het horen, het Brabantse carnaval verspreiden onder het volk, als een soort van missionaris die Rico...wie had dat gedacht hehe! Prachtige verhalen weer amigo, mooi dat het je goed gaat daar! En doe nou niet net of je na die wedstrijd ook niet gewoon achter de vrouwtjes hebt gelopen! Hahaha! Je voetbalcariere is dus toch nog niet helemaa voorbij hoor ik al wel hehe, mooi man, hou me op de hoogte van de ontwikkelingen, tot snel horens, take care, have fun, keep me up-dated, cheers amigo!
    Erik

  • 22 Februari 2006 - 15:55

    Roel:

    hey F!

    ik ga de volgende zaalvoetbalwedstrijd op video vastleggen en bewerken
    die zal ik dan wel een keer naar jou toesturen aight

    xx R

  • 22 Februari 2006 - 23:35

    Rhena:

    Zwart zand, dat is het enige andere...

  • 23 Februari 2006 - 12:25

    Niles:

    Hey relax...daar beetje voetbal kijken beetje op je gemak...mooi verhaal. Ik den dat ik ook maar eens naar het buitenland ga als je daar standaard een half uur te laat mag komen lijkt dat mij op mij lijf geschreven man!!! Suriname is nog erger...Maar Barca dus gezien...cker een vette pot jonge...BARCA mag van mij echt de championslegue winnen...Dat team is goddelijk!!!! Eto'o, Messi (was echt goed), Ronaldinho, Larson..TOch gewelidge namen..
    JOw Roel relax uitdaging om ons teampje eens vast te legge..wel grappig.
    Als we scoren gaan we naar de camera!!!

  • 23 Februari 2006 - 14:47

    Wilson:

    is da je vriendin op die foto daar?

  • 24 Februari 2006 - 16:42

    Dennis:

    wat ben jij bruin man...

  • 25 Februari 2006 - 13:12

    Leon:

    Hey Dude,
    Jaloers tot ik er bij neerval het weer, al dat voetbal, de foto's. Het is echt vet dat je dit gedaan hebt joh. Ik weet wel dat Guatemala veel hoger entertainfactor heeft als hier in Nederland. Elke week naar een match, kroegje naast "het stadion", lady's night en noem maar op. We missen je wel nu het carnaval is joh. Gisteren naar Eindhoven geweest. Jammer dat je er niet bij was want ik weet zeker dat je het weer ouderwets leuk had gevonden. Dus jammmer. Maja jij kunt daar elke week naar Antigua voor 2 stuivers. Ach alles heeft zo zijn charmes. Zal vrijdag wel een paar relaxte acties maken voor de cam. Kunnen ze me contracteren bij Antigua haha. I Wish. De groeten man en heb echt het gevoel dat je al een half jaar weg bent. Het echt gemis is begonnen!

  • 26 Februari 2006 - 14:55

    Timmy Mosies:

    hoi rico,
    Ik ga vandaag lekker carnaval vieren met mijn vrienden.
    Mis je dat niet.

    Ik wil graag met je ruilen want het is hier heel koud.

    Groetjes Timmy.

  • 27 Februari 2006 - 23:28

    Bernard:

    he dansworst!
    hoorde dat die nederlandse gast onwijs aardig is! wat leuk voor je dat je zoon topgozer hebt ontmoet!
    de ballen!

  • 28 Februari 2006 - 07:51

    Xu:

    This WED the Orange team will be against curacau. can you watch it, Rico? hopefully, you can.

    How are doing? your story sounds very interesting, however, could you write me in English, thank you!!!

  • 28 Februari 2006 - 15:16

    Rico:

    Xu, how long have you been in Holland now..learn dutch man..haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 19622

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: