weer een week voorbij... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu weer een week voorbij... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

weer een week voorbij...

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

17 Februari 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hoi iedereen,

Ik heb t gevoel dat ik binnekort alweer terugkom..echt niet normaal zo snel de tijd hier gaat..Word mischien eentonig maar alles is nog steeds goed..Alleen jammer dat er een aantal leuke mensen richting huis zijn vertrokken, ga iets minder uit dan voorheen, maar is mischien ook wel goed haha...Ben deze week begonnen met hele dagen werken..Op zich bevalt t niet slecht, maar ik kan me voorstellen dat het na een aantal maanden begint te vervelen zo dag in dag uit hetzelfde ritme..Maar gelukkig is t gezellig hier op t werk..Heb die Helmuth meteen de volgende dag teruggepakt..heb die foto van m (waar die zo bezopen is) op de wc gehangen met als bijschrif in t spaans ´Kater?? het kan altijd erger´ Tuurlijk ´s avonds ook in de kroeg opgehangen..Maar hij, en de rest hier konder er erg om lachen..Afgelopen dinsdag ook met zn allen valentijnsdag gevierd..Dat word hier anders gevierd, heet hier ook letterlijk vertaald ´dag van de afectie´ is niet alleen iets tussen geliefdes maar meer om je afectie te tonen aan de mensen om je heen die je lief hebt..We hebben met zn allen pizza op (cheeseburgerpizza..niet echt een aanrader)..Waren met vijf man ik en vier andere (guatemalteekse) colega´s..Nou die hadden net zo goed chinees kunnen praten, want daar verstond ik echt niks van..maar t kan dus nog erger..Heb dinsdagavond twee chileense meisjes ontmoet (echt te lelijk om te beschrijven trouwens..Helmuth heeft er een mee op minivakantie genomen en vroeg of ik met die andere wiilde, maar heb vriendelijk bedankt en gezecht dat mn spaans nog niet goed genoeg was..haha) maar zijn dus ECHT niet te verstaan..praten zeker twee keer zo snel en spreken de s en de t niet uit (is ook echt niet om aan te horen..)Vorige week echt gelachen ook met mn laatste les spaans (zie foto´s) Guillermo had heel de nacht ervoor overgegeven, dus ik denk kom ik aan met mn baco´s, maar hij zoop toch heel dat flesje leeg, en een lol dat ie had...(Al zn colega´s stiekem laten proeven enzo..)
Dat voetbal lijkt trouwens voorlopig een eenmalig optreden te blijven..Vorige week was een vriendschappelijke wedstrijd en omdat ik niet ingeschreven ben mag ik niet meedoen aan officiele wedstrijden (lijkt de knvb wel hier)..T weer is hier ook echt super..t word nu elke dag warmer (gaat al richting 30 graden)en heb denk ik twee keer niet noemenswaardige miezer meegemaakt..Wel kan het hier flink waaien en is het ´s ochtends en ´s avonds goed fris..Maar junie schijnt hier nogal heftig te worden (krijgen we waarschijnlijk bezoek van ´la niña´ wat betekend dat we superveel regen en orkaankracht wind krijgen, maarja zien we dan wel weer..Die actieve vulkaan (fuego) schijnt ook veel activiteit te hebben (iedere dag vraagt die amerikaan, superenthousiast of ik die uitbarsting heb gezien of die aardbeving(en) heb gevoeld) t stomme is dat ik er nog nooit iets van gemerkt heb..alleen zie ik er regelmatig een straaltje rook uitkomen...T eten hier is ook echt goed..ongelofelijk hoeveel dingen hier trouwens tzelfde zijn als in nederland (heb al bruine bonensoep op, bloemkool, spinazie, bietjes, gekookte en gebakken aardappelen, gehaktballetjes, smoor en meer..veel wel met ei erin verwerkt) Maar ook wat andere gewoontes zoals frijoles (een soort pakje van bonen, ziet er uit als diaree maar is best lekker), kleine tortillatjes die je met hand, met alles eet , aguacate (avocado, ook echt lekker) soms bij t ontbijt wentelteefjes op pannekoekjes(veel lekkerder als in nederland) en superveel fruit (fruit zoals ook roel t zou lusten) verse ananas, mango, meloen (volgens mij papaya, maar weet ik niet zeker, oranje vrucht iig)..ik krijg goed te eten hier dus, ze hebben hier trouwens ook een guatemalteekse versie van KFC (pollo campero) (bestaat ook in de rest van zuid amerika, VS, en ze gaan een restauranten openen in china en madrid) kheb daar een salade van op...ook ECHT superlekker..
Dat was t wel weer zon beetje (dan denk je niks te vertellen hebt..haha)

Tot snel,

xx Rico

(o en had gister trouwens serieus die rolkoffer (of truttentrollie) nodig om mijn was van 1 week naar de wasserij te brengen...niet normaal gewoon, respect voor mijn mammie, haha)

  • 17 Februari 2006 - 16:45

    Andros:

    Yo Rico,

    Ik ga trouwens vandaag niet weten hoe het zit met die opdrachten, mocht ik het weten binnenkort zal ik het laten weten.. Ziet eruit als diarree.. Klinkt goed!

    Ciao amigo

  • 17 Februari 2006 - 23:04

    Sep:

    ach, zag t eten hier er maar uit als diarree...
    was t iig geen chinees

  • 20 Februari 2006 - 12:31

    Erik:

    Ha Dudiooooooo,
    Relaxed man, klinkt nog steeds super allemaal! Mooie foto's erbij trouwens hahaha, dat mannetje is ECHT klein man! Goeie grap om die gast zo terug te pakken met die foto haha. Voor die rook van je moest je echt een vergrootglas x200 pakken wilde je een soort van pluimpje zien, maargoed, geloof dat het in het echt er spectaculairder uitziet hehehe. Het is wel echt mooi daar trouwens zeg, wat dat betreft wel goed getroffen. Je hebt dus wel een beetje eenzijdige opdrachten op kantoor? Wat moet je precies doen? Nog relaxte plannen binnenkort? Dingen bezichtigen ofzo? Hou je haaks, take care, have fun, keep me up-dated, was goed weer van je te horen, cheerio amigo!
    Erik

  • 21 Februari 2006 - 00:12

    Rhena:

    Lekkere diarree andros... hehe klinkt vies maar is lekker..
    Echt vaag dit te lezen, alsof eindelijk iemand mijn Guatemala passie begrijpt...haha
    Groetjes !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 19622

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: