met nieuwe foto´s - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu met nieuwe foto´s - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

met nieuwe foto´s

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

09 Februari 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hallo allemaal..

Hoewel ik hier nu pas iets maar dan twee weken zit (volgens mij..)is het hier allemaal al helemaal normaal..Ik voel me best goed thuis hier, ken al redelijk veel mensen en ken ook antigua ondertussen al op mn duimpje (niet zo gek want het is echt klein en alle straten zijn kaarsrecht..)T was ook wel ff wennen om zo´n groot gedeelte van de dag wakker te zijn (ben hier nog niet later opgestaan dan 8.30!!! maar dat klinkt eigelijk erger dan dat het is) heb me de laatste weken vooral beziggehouden met inburgeren, wat op zich vrij aardig lukt..heb ook al afgelopen zondag mn debuut gemaakt bij de plaatselijke fc (cruzero heetten ze volgens mij)..al was het maar alleen de tweede helft, die colega die me op zou halen (zie foto, zo kijkt niet altijd hoor, al scheelt t niet veel..en dan heet ie ook nog Helmut..) was meer dan een half uur te laat en was daarnaast ook nog eens vergeten benzine in zn auto (zo´n ontzettende volvo) te gooien..Maar de wedstrijd was echt lache, heel anders dan in Nederland wel. Dat veld was te schandalig voor woorden (voor de kenners, daar is het appoloveld een biljartlaken bij) en ik heb hier ook geen voetbalschoenen hier dus dat was flink glijden heel de tijd..maar verdomme nog bijna gescoord ook, haha..Deze week was ook t slaafje (nouja dienstmeisje) bij ons in huis jarig..we hadden met zn allen een taart gekocht en wat geld gegeven (ongeveer 5 euro de man) maar dat was voor haar dus een smak geld waar ze akelig van werd..Kben ook echt gek op mn gastmoeder hier, Doña Ruth, ze is superlief en t maakt niet uit waar we over praten aan tafel het eindigt altijd in een ontzettende lachbui..Spaans gaat ook nog steeds voortvarend (hoewel ik zelf nog lang niet tevreden ben), maar ik koop hier elke dag de krant (op advies van mijn spaansleraar) en die kan ik al best fatsoenlijk lezen, vooral de sport is goed te doen. Krijg van die mensen hier vaak te horen dat ze nog nooit iemand t zo snel hebben zien oppikken (onzin natuurlijk, maar toch leuk om te horen)..Kga ook veel uit met helmut en zn vrienden dus dan moet ik ook wel in t spaans meekomen, al is dat vrij lastig, zeker als je dr ook nog bij drinkt, haha. maar dat gaat steeds makkelijker. Morgenochtend heb ik mn laatste les spaans, kheb van RainForest gewoon een week extra gekregen waardoor ik nu twee weken les heb gehad. Die talencursus was echt superleuk, mijn leraar, don Guillermo, is ook echt super..Omdat het morgen de laatste dag is gaan we ´stiekum´ allebei een flesje cola kopen en kheb al rum gekocht om het mee aan te lengen (zijn idee, en kzal oppassen hoor oma...). Verder is alleen dat Ricky Martin verhaal hier echt geweldig..Kwam gisteren hier op t werk aan, had die Helmut een foto van die gast op gehangen en er iets bij geschreven van ´I´m Ricaro Martin and i´m dutch´ ofziets (kijk maar bij de foto´s. is een leuk gijntje, maar t ergste was dat ik gisteren in de kroeg naar anderhalf uur ofzo doorkreeg dat ie dat ding daar ook had opgehangen...(lol dat ie had..)Dat in die kroeg is trouwens wel leuk..iedere woensdag houden ze daar n avondvullende kwis voor tijdens het drinken..lachen joh (zeker nu ik die vragen wat beter kan verstaan) vorige week hebben we nog een flesje rum gewonnen...Voor de rest maak zoveel niet mee hier, je kunt hier trouwens wel in zo´n restaurantje de lekkerste cheeseburger ooit krijgen...( zo groot en lekker!!)Maar zo gaat dat leven hier..Tranquila...(en daar is niks mis mee)

  • 09 Februari 2006 - 22:31

    Ma-pa:

    Het is een leuk verhaal.Je kan merken dat je het daar naar je zin hebt. Op de foto is al te zien dat je goed bruin bent.Lees je ook even je mail.

  • 10 Februari 2006 - 09:37

    Erik:

    Dudioooo,
    Vette up-date weer amigo! Dat het je daar zo extreem goed bevalt is mooi om t ehoren uiteraard! Al aardig ingeburgerd zo te horen hehe, je moet echt even voetbalschoenen gaan kopen daar joh! Eigenlijk zou je even een poster moeten scoren van Helmut Lotti, of anders google je even en print je die uit hehehe ;) zal ie leuk vinden haha! De foto's voegden ook veel toe, blijf up-daten, take care, have fun, cheerio amigo! Was goed om weer van je te horen! Cheers,
    Erik

  • 11 Februari 2006 - 10:36

    Wilson:

    heej ik was 2weken ziek maar weer een beetje beter. het ziet er daar leuk uit het lijkt net uit een film.maar jesse is nu goed ziek gr

    wilson demi jesse roy mary-ann

  • 11 Februari 2006 - 13:12

    Ries:

    Wat heb je een bruine kop. Hadden wij hier maar mooi weer. Ga jij ook in het blauw naar de voetbalwedstrijden kijken. Laat ze ook maar zien dat wij hollanders goed kunnen voetballen. Zet hem op Rico

    Ries

  • 12 Februari 2006 - 19:09

    Martin En Petra Timmy En Phil:

    hoi ricardo ik hoop dat alles goed gaat.
    Zoals ik je berichten leest wel en het is gelukkig stralen weer.
    Hier is het shit het sneeuw vandaag de hele dag.Timmy is klaar met zijn cito, hij debkt dat hij het goed gemaakt heeft.
    Bij ons is het bijna carnaval, ik weet niet of jullie daar carnaval vieren.
    Wij hebben vandaag gezwommen en (Ricky) Martin heb ik op fitness gedaan dus als je terug komt dan lijkt hij misschien op (ricky) Martin.

    Timmy heeft nog getraind voor de competitie (tennis) en wij hebben daarna lekker shoarma op en schaatsen gekeken. Nederland heeft vandaag haar eerste gouden plak
    (weer een vrouw dus), en de tweede plaats was ook weer een vrouw, goed he.

    Nou Rico heel veel plezier en tot het volgende bericht groetjes en kusjes timmy, phil, (ricky) martin en petra.

  • 12 Februari 2006 - 20:01

    Roel:

    Rico... Zal ik jou eens iets vertellen, weet jij wat wij vrijdag hebben gedaan bij het zaalvoetballen? tegen cafe het molentje, 'onverslaanbaar' aldus Johan bruurmeijer! Niet te kloppen volgens vele! Nou die geweldenaren van het Oisterwijkse zaalvoetbal hebben wij dus even in het spreekwoordelijke "hempje" gezet! we hebben ze afgedroogd, in het openbaar vernederd en op alle mogelijke manieren overklast! Het was deze keer niet alleen fini vidi, maar ook fici! Er is een hele zware last van onze schouders gevallen! Veel opgeluchte gezichten en hier en daar werd er zelfs een traantje weggepinkt! Maar zoals altijd stonden we al snel weer met beide benen op de grond en was er in de kleedkamer plaats voor een kritische analyse van de wedstrijd, waar nog wel wat discussies zijn gevoerd, maar dat is immers ook nodig om elkaar vervolgens weer recht in de ogen aan te kunnen kijken!
    kortom een 2-1 overwinning waar we trots op kunnen zijn en verder op kunnen bouwen!

  • 16 Februari 2006 - 08:06

    Oom Ed & Tante Jean:

    Hi Rico,
    Wij zien het wel dat je daar veel plezier hebt en je eigen amuseert, goed zo. Ook dat je gemakkelijk met de mensen kan omgaan. Mooie foto's en je staat er goed op. Knap hoor dat je al heel goed spaans spreekt. Nu moet je hun laten zien hoe een Nederlander goed voetbal kan spelen. Geniet maar van het weer en wordt maar mooi bruin. Regen het daar wel vaak? Wij hadden toen wij daar waren wel een harde bui meegemaakt wat niet mooi meer was, gelukkig maar voor een korte tijd. Geniet maar veel van de cheeseburgers en niet teveel rum. Hoe vind je hun eten?
    Tot een volgende keer. Take care, veel liefs van,
    Oom Ed & Tante Jean

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 19621

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: