.. - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu .. - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

..

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

31 Januari 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hey,

Hoe is t duur nu?...heb ik al veel gemist? Elfstedentocht binnenkort haha..Hier is t echt precies tegenovergestelde, maar daar kom ik dalijk nog wel op terug..Het gaat nog steeds voor de wind..Op het werk praat ik eigelijk alleen nog maar spaans, al is het vaak met hangen en wurgen (en veel gestotter) maar toch..Ik heb hier ook een heel handig boekje gekocht, waar plaatselijke gezegden in staan van hier vertaald in amerikaanse termen. T mooie is dat er ook een hoofdstuk vulgaire termen in staan (kheb vooral in n deuk gelegen om amerikaanse termen als ´hiding the salami´ en ´tickeling the taco´). Mijn gastmoeder wilde ook graag ff kijken, slaat t boek open en t eerste wat ze hard op leest is in het spaans ´ik ben geil´(een vrouwtje van in de 70...) En t mooie is dat ze dan zelf op zo´n moment ook niet meer bijkomt, ik denk dat ze wel tien minuten in een scheur heeft gelegen..Uitgaan is ook wel ok ben een aantal keer met een groep van twaalf meisjes uit belgie en nederland weg geweest. was leuk, maar niet te vaak hoor (zijn allemaal van die ontzettend verstandige en zelfstandige types..en ook niet echt mooi...) Vanavond met een colega en wat vrienden van m stappen, doen ze iedere week en vorige week was ook echt super, eentje daarvan is ook nederlands, hele relaxete gozer. Ik moet alleen echt leren dansen..Die salsa die ze hier doen is echt gaaf..Kga donderdag ook met dat belgisch meisje mee om te kijken of iets van te maken is met mij, haha...Verder dit weekend nog naar twee voetbalwedstrijden geweest in het stadion hier, ook echt een belevenis...Zaterdag met die colega van me, naar zn favo club (tweede divisie dus niet echt druk) maar zondag was hier DE wedstrijd. Antigua tegen zo´n club uit de hoofdstad ´Los Rojos´ (de roden)...Echt gaaf, heel t stadion vol (sfeertje baas).. En wat er dan geroepen word, echt van alles (maar alles eindigd op ´gran puta!!´..We waren uitgenodigd door de zoon van mijn gastouders (een dokter) naar die staat dan ook met zn zoontje te schelden baas!!...Is gewoon normaal hier..Jammer alleen dat Antigua te vergelijken is met Willem 2, dus die kregen flink jas..Daarna met heel t gezelschap naar huis dat voor cafe door moet gaan (is nogal goedkoop) naast t stadion om flink bier te drinken en wat rare dingen te eten..Doen ze blijkbaar altijd, en ik vind toch dat ik moet integreren dus...T was hier alleen nogal warm van t weekend (over de 30 graden) dus ik denk slim te zijn om me goed in te smeren met zonnebrand, maarja je weet hoe ik ben, heb me dus heel t weekend in lopen smeren met aftersun...Nog nooit zo verbrand geweest..(tot in mn oren!!!) Gisteren deed t nogal pijn, maar trekt nou alweer weg...Foto´s zullen jullie weer ff op moeten wachten(kvergeet dat ding steeds, en moet ze van mn toestel naar mn laptop overzetten, dan van mn laptop op mn mp3 speler, en dan hier op kantoor op de site zetten, is drie dagen werk ofzo...)

Nou tot de volgende keer maar weer..

(o en de reden dat ze hier een meisje wilden heeft trouwens niets te maken met dat jongens te veel uitgaan...Ze zijn hier met drie jonge gasten (ook die eigenaar) en dan kun je wel raden waarom ze een meisje wilden...que mal suerte, haha..)

  • 31 Januari 2006 - 22:10

    Björn:

    He Rico, vogens mij vermaak je je wel daar in Guatemala. Succes verder en ik lees het wel als je weer wat hebt mee gemaakt. Houdoe he.

  • 01 Februari 2006 - 07:35

    Ray:

    Zo te zien voel je jezelf al helemaal thuis boy, wel tof van je dat je je zo aanpast met al dat stappen want daar gaf jij in nederland toch niet zo veel om ;)

  • 01 Februari 2006 - 14:10

    Nillis:

    volgens mijn is het daaro wel relax..elfstedentocht is nog een beetje ver van realiteit..dat het hier koud is kan ik wel beamen.

    Succes met je Salsa..whahaha 'shake shake shake that ass boy'

    Nou hier is eigenlijk niet veel gebeurd...school is weer begonnen na een ontzettende stage.. hebben een beetje zitte tienen op hoco (jeweettoch).. ook daar weer evenhard vanaf gestuurd.
    Ben met crazy joosie etc..weze stappen..
    Stuur je binnenkort wel ff een mail denkik..

    Laters

  • 01 Februari 2006 - 14:42

    Andros:

    Goed zo jongen, lekker aftersun smeren!
    Haha, je moet serieus wel uitkijken hoor, straks ga je teveel uit en willen ze je niet meer hebben... Klinkt alsof je het echt super naar je zin hebt..
    Kben nu uit Buenos Aires weg en kan nu alleen nog maar spaans spreken, en kheb het echt helemaal gehad met die taal.. Tis toch wel lastiger dan ik verwacht had..
    Veel pelzier nog daar,

    Andros

  • 01 Februari 2006 - 22:38

    WiNkSeL:

    Hey lieverdje,

    ik vind het echt heel gaaf om telkens je verhalen te lezen!!! Moet je vooral echt blijven doen. Ik hoop dat je het daar ook echt naar je zin hebt. Maar je moet wel snel terugkomen want dan kunnen we nog samen spekkoek eten voordat ik weer weg ben naar deutschland... hehe ;) kusje Inge

  • 02 Februari 2006 - 14:43

    Erik:

    Ha dudioooo,
    Dat was een dikke tegenvaller voor ze dus hahaha! Nouja, ze zullen wel tevreden zijn met je als je daar zo laat blijken dat je echt wil integreren!!!!!! Hehehe ;) Niet teveel patsen bij die Belgische en Nederlandse Chicalina's amigo, beetje rustig aan he, je bent er wel voor school he!!!!!! Hahaha Zo te horen bevalt het je goed, je spaans moet ondertussen ook wel erg verbeterd zijn, of niet! Maar toch leuk dat er Nederlanders (en belgen) zijn, gek taaltje (die belgen dan he haha ;)), te gek om ze toch om je heen te hebben hehe! Altijd spaans spreken is ook niet je van het uiteraard. Schiet idd. eens op met die foto's, ook een paar van die chica's anders gelooft niemand je hier ;) Ouwe reus, doe het rustig aan, take care, have fun, maak die foto's in orde ;), hoop snel weer van je avonturen te vernemen! Cheers amigo!!!!!
    Erik

    Ps. Blijf je nog op de hoogte van je eigen kleine voetbalclub? ;)

  • 10 April 2006 - 16:00

    Leo Van Der Zwan:

    Hallo Rico, ik hoorde van je Pa van het bestaan van deze site. Ik hoop dat je een fantastische tijd hebt maar dat zal wel lukken in dat mooie land. Voeg mijn email even toe aan jouw lijst, leovanderzwan@planet.nl.
    Lijkt mij leuk om op de hoogte te blijven. Adios vanuit Oisterwijk, groeten,Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 19622

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: