en dan ben je dr... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu en dan ben je dr... - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Rico Doveren - WaarBenJij.nu

en dan ben je dr...

Door: Rico

Blijf op de hoogte en volg Rico

24 Januari 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

hola chicos y chicas,

Vrij vreemd als je dan na weken voorbereiden en inlezen enzo, en na die ontzettend lange reis, dan ineens in dat plaatsje bent waar je zoveel over gelezen en aan gedacht hebt. Het is precies zoals op de foto´s, maar toch heel anders..gek is dat.
Op het vliegveld werd ik opgehaald door n chaffeur van mn stagebedrijf. Onderweg heb ik n vrij fatsoenlijk gesprek met m gehad in het spaans (viel mij ontzettend mee). Hii bracht me eerst naar Rainforest (mn stagebedrijf) waar ik kennis kon maken met mn colega´s (allemaal erg aardig en ze spreken nog engels ook). T kantoortje is wel grappig, n smalle ruimte pal aan de straat met n paar computers en een bureau waar ze mensen kunnen ontvangen(waarschijnlijk bedoeld voor klanten, maar omdat de deur hier altijd wagewijd openstaat komt er echt vanalles en nog wat binnenvallen..erg gezelleiig) Daarna door naar mn gastgezin (n lief en zorgzaam vrouwtje en een man die sprekend op Compay Segundo lijkt, hele vrolijke vent ook) ze kunnen alleen spaans dus dat is ook een voordeel.. Mn kamer is echt geweldig. als je op onoverdekte binneplaats met een gammel smal trappetje omhoog gaat kom je op de (ook onoverdektebovenverdieping), waar vier appartementjes zijn en daar heb ik er eentje van. Best klein maar groot genoeg en heb iig een tweepersoonsbed en een eigen douche (koud en als je de douchekop aanraakt krijg je een opflikker..,maar toch) en toilet. Ik kwam rond etenstijd aan dus kon gelijk aanschuiven en kennismaken met mn ´huisgenoten´ twee wat oudere dames uit Duitsland(toch..) en echtpaar uit de VS en een Belgisch meisje uit Antwerpen. Dus ik kan in iedergeval lekker nederlands lullen. Vanochtend met een colega naar een talenschool geweest om me in te schrijven voor een talencursus (die trouwens betaald word door rainforest!!!) en daar ga ik morgenochtend meebeginnen. Ook ga ik mischien dit weekend al met een tour mee naar de kust... Nu is t net middagpauze geweest en zit ik op dat kantoortje verschrikkelijk saai werk te doen..Maar is alleen om een goeie indruk te maken, begin officieel pas over twee weken, maar kan zo mooi alles leren kennen en trouwens werkdruk hebben ze hier nog nergens ooit van gehoord, dus wat kan mij t schelen...

Ik heb weer geen foto´s moet ze nog ff van mn camera halen..
O en dat stroomtransformator ding van ronne doet t op geen enkele manier (ik denk kapot ofzo) dus dat is wel ff een probleem want kan mn telefoon nu niet opladen en heb ook geen stroom voor mn laptop..maarja zal vast wel een oplossing voor zijn (die baas vertelde dat ie er nog wel een had trouwens)...

Tot snel (met foto´s)...

  • 24 Januari 2006 - 20:55

    Sabrina:

    he rico ik wist niet dat je zo ver op vakantie ging nou ja vakantie je bent in ieder geval in een warm land veel succes met je stage.
    goed je best doen.
    groetjes hier uit etten leur NEDERLAND waar het erg koud is hahahahahahaaha

  • 24 Januari 2006 - 21:02

    Kris:

    Hey Pik, zie ineens een mailtje van je verschijnen. Zo te zien nog steeds bezig met je opleiding toerisme?! (en een stuk serieuzer als op de MER in Ehv)Succes met je stage aan de andere kant van de wereld.
    Gegroet (oud klasgenoot)

  • 25 Januari 2006 - 04:13

    Tante Jean:

    Hello Rico,
    Hartelijk dank voor je email. Leuk dat ik ook op je lijst staat. Goed te weten dat je zover wel naar je zin hebt en vooral het klimaat. Ik was toen in Oct 1998 aan de westkust
    van Guatemala geweest en een toer gemaakt naar Lake Atitlan en Panajachel daar voor lunch in een mooi Hotel. Prachtig land en vriendelijke mensen.
    Have fun, study hard and enjoy your stay. All the best Oom Ed & Tante Jean.

  • 25 Januari 2006 - 08:01

    Gerrit-J:

    Hey Rico,

    Veel succes daroo? Wel leuk dat we je een beetje in de gaten kunnen houden zo.

    Veel succes met je stage!
    Mzzls

  • 25 Januari 2006 - 08:02

    Krystle:

    Hey Rico, Ben je al een beetje uitgerust van de lange reis, leuk om te lezen dat je eerste indruk oké is en dat je het naar je zin mag hebben (maar dat zal wel lukken hé). Succes met je spaanse lessen.. En we lezen je wel weer. Groetjes Xiez Krys

  • 25 Januari 2006 - 10:33

    Carla En De Rest Van De Familie:

    Ha neefje,
    Alles goed daar in verreweggiestan?? Heb je ook al veel kroegen gevonden daar? Niet te veel naar die mooie vrouwen kijken he!! Geniet ervan jongen!

    Gr. Carla en de rest van de familie

  • 25 Januari 2006 - 16:49

    Ries:

    Hoi Rico,

    Leuk dat alles goed is. Nou ja dat ding van Ronne dan niet. Hij heeft het nog nooit gebruikt. Rico hier heb je ons mail adres: mosies@wanadoo.nl
    Iedereen heeft de mail gehad behalve wij. Ben je ons nu al vergeten haha.

    Ries

    Hallo Rico
    Hier een berichtje van je lievelings oom(Ron).
    Jammer dat je het nou al kapot hebt gemaakt. Maar het komt allemaal goed.
    Ik houd het hier even bij
    want ik ga nu lekker boerenkool eten. Tot het volgende berichtje.

  • 25 Januari 2006 - 20:38

    Wilco-pa-ma:

    Hi Rico
    Hier ook een klein berichtje van ons.We zijn blij dat het goed gaat.Blijf wel van de douchekop af.We zijn benieuwt naar de foto's.

  • 25 Januari 2006 - 22:10

    Rhena:

    Sorry, was je vergeten in te lichten over de douchekoppen hier, heb ook al een paar keer een opdonder gehad..
    He anders bel me even !!
    55070376
    Groetjes

  • 26 Januari 2006 - 14:19

    Annemarie, Henry En Corine:

    ha cootje!!
    klinkt wel superleuk daar..en dat appartementje..echt iets voor jou!..we zijn beniewd naar de fotos!
    groetjes!!

  • 26 Januari 2006 - 17:11

    Joostie:

    Hey Ricooo...

    Gelukkig ben je goed aangekomen! Loopt Antonio Banderaz daar ook rond ;)

    Geniet ervan Jieko!

    Laterzzz

  • 26 Januari 2006 - 18:01

    Erik:

    Ha dudiooooooo,
    Klinkt echt uitermate gezellig daar.....bijna Brabants zou ik haast zeggen, goed van eten en drinken, gastvrije mensen, alleen de kamer had wat groter gemogen hehe! Heel gemoedelijk verder! Het klinkt alsof je je daar al langzaam aan in aan het nestelen bent :) Vet dat je Nederlands kan spreken, dat is toch altijd wel fijn, niet constant, maar toch, als je er behoefte aan hebt kan het, en daar gaat het om! Mooi dat het daar nu al bevalt en dat je al meteen een tour gaat maken! Ik hoop snel weer van je te horen, met foto's idd.!!!!!!!!!! Die kun je ons niet onthouden!!!!!!!!!!
    Cheerio Amigo! Maak er wat van, take care, keep me up-dated!

  • 27 Januari 2006 - 20:40

    Andros:

    Hey Rico jongen,

    Tgaat je goed lees ik, mooi mij ook hier in Buenos Aires... Die kleinigheidjes als koud water hou je toch wel, ik zi tnu nog virj luxe, maar volgende week dan gaat het pas echt beginnen... Veel pelzier in Guatemala en gedraag je als het ´nette´ meisje he:D

    Andros

  • 28 Januari 2006 - 19:56

    Oma Van Doveren:

    Mooie foto's. Ik zit bij Tiny en lees net jouw brief. Je maakt vanalles mee zie ik.
    De familie is weer groter. Alexander heeft er een dochter bij.Flore heet ze; zeven pond en goed gezond.
    Tot binnenkort. Groetjes van Oma van Doveren

  • 31 Januari 2006 - 15:41

    Xu:

    Rico, my friend, could you please write something in English so that I can understand it.

  • 18 Februari 2006 - 15:27

    Marco:

    Hey Rico ,

    kun je niet iets regelen zodat je zondags gewoon mee kunt blijven voetballen met 't 4e??? We missen toch echt een werker op het middenveld. Anyway, leuke site, leuk verhaal en leuke foto's. zal het op de voet blijven volgen. groetjes, Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Rico
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 19621

Voorgaande reizen:

21 Januari 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: